Loading...

کاربرد رزین اپوکسی برای کفپوش پارکینگ

|
کاربرد رزین  اپوکسی برای کفپوش پارکینگ

کاربرد رزین اپوکسی برای کفپوش پارکینگ

 

استفاده از روکش اپوکسی کف گاراژ خیلی مزایا دارد. برای مکانهای شلوغ  بسیار پرکاربرد و با دوام است. در برابر مواد شیمیایی، تردد زیاد، نشت روغن، خط و خش و هر گونه خط ناشی از لاستیک داغ مقاوم است. اگر از اپوکسی ساده و بدون رنگ استفاده کنید علاوه بر اینکه چشم انداز زیبایی دارد تمیز کردن آن هم نسبتا آسان است. اگر دوست دارید پارکینگ خود را تغییر دهید پیشنهاد میکنیم همین الان دست به کار شوید.

معرفی

رزین اپوکسی یک پوشش چند منظوره است که در کاربردهای فراوانی دارد. استفاده از اپوکسی به عنوان پوشش کف گاراژ و پارکینگ یک پروژه آنقدر ساده است که شاید دلتان بخواد برای منزل خود استفاده کنید. چند نوع اپوکسی وجود دارد که دارای دو شاخه رنگی و ساده است که بسته به سلیقه شما قابل استفاده خواهد بود.

اپوکسی کف پارکینگ شفاف

برای این کار لازم است فقط اپوکسی معمولی را خریداری کنید و باهاردنر ترکیب کنید. موقع خرید دقت کنید اپوکسی مخصوص پارکینگ را انتخاب کنید. چون فرمولاسیون آن طوری است که بتواند مقاومت زیادی در مقابل تردد ماشین داشته باشد. این نوع اپوکسی قابلیت کابرد بر روی بتن یا هر سطح رنگ شده ای را دارد که بسیار مقاوم می باشند.

اپوکسی کف پارکینگ رنگی

این مدل هم استفاده زیادی دارد که به علت مقاومت بالا در برابر هر گونه سایش در مناطق پرترافیک مقرون به صرفه است. رنگ به کار رفته نوعی رنگ لاتکس بر پایه اکریلیک است که با اپوکسی تقویت شده است و نیاز به هیچ گونه افزودنی دیگری ندارد.

در کل برای کف پارکینگ از هر دو مدل استفاده میشود چون بهترین اپوکسی برای سطوح پر فشار و پر تردد اپوکسی است که توان مقاومت در برابر نشت مواد شیمیایی، گرمای لاستیک اتوموبیل ها،خط و خش اجسام سنگین را داشته باشد.

دلایل پرفروش بودن اپوکسی کف پارکینگ

دلایل زیادی برای استقبال از سوی کاربران این محصول ذکر شده است که در ذیل به برخی از آنها اشاره شده است:

اپوکسی در برابر روغن ، مواد شیمیایی و آب مقاوم است

کفپوش اپوکسی از دوام بالایی برخوردار است

از هرگونه تجمع یا رسوب ناشی از لاستیک های داغ خودرو جلوگیری می کند

پوشش اپوکسی در برابر خراش و ضربه مقاوم است

مراقبت کمی نیاز است همچنین تمیز کردن آن هم بسیار آسان است.

روکش اپوکسی سطحی براق و براق با طول عمر باورنکردنی دارد.

استفاده از آن در هر مکان و توسط هر کسی بسیار آسان است.

در مقایسه با سایر کفپوش ها قیمت مقرون به صرفه ای دارد

میتوان هنگام استفاده از اپوکسی رنگ به دلخواه اضافه کرد.

پوشش اپوکسی قدرت چسبندگی فوق العاده ای برای اکثر سطوح دارد.

نحوه انتخاب بهترین اپوکسی کف گاراژ

با وجود تنوع در محصولات موجود ، یافتن بهترین اپوکسی برای کف گاراژ می تواند یک چالش باشد. بنابراین انتخاب شما تحت تاثیر یک سری عوامل است که به آن پرداخته میشود:

 

 

هزینه

یکی از ملاحظات اولیه هنگام بازسازی خانه ، هزینه آن است. هزینه های کل پروژه چقدر است؟ کدام محصول مقرون به صرفه تر است؟ هنگام انتخاب بهترین اپوکسی کف پارکینگ، قیمت به طور کلی کیفیت را تعیین می کند. اگر پول بیشتری برای یک اپوکسی با کیفیت پرداخته شود در بلند مدت با ماندگاری بالا و مقاومت  زیاد اثرات هزینه را جبران خواهد کرد.

 

اپوکسی های رنگی شاید کم هزینه تر باشد چون نیاز به خرید رنگ مجدد نیست اما دوام کمتر آن یکی از عیوب آن است. ممکن است با گذشت زمان ترک بخورد و یا پوسته پوسته شود بنابراین توصیه میشود سراغ اینگونه اپوکسی ها اگر مشکلی با هزینه ندارید نروید.

چشم انداز ظاهری

هر چند که محصولات اپوکسی کف پارکینگ دوام دار باشند به نظرم باید ظاهر چشم نوازی هم داشته باشند. هر نوع از اپوکسی جلوه خاص خودش را دارد. معمولا در اپوکسی ها برای کفپوش عمدتا از یک لایه براق شفاف در پایان کار استفاده میشودکه ظاهر زیبایی ایجاد میکند. با توجه به اینکه خود اپوکسی شفاف است میتوان مستقیم بر روی سطوح بتنی یا رنگ آمیزی شده ریخت در حالی که این امکان را دارید که رنگ هم به آن اضافه کنید.

اگر از ظاهر براق خوشتان نمی آید برندهای مات و نیمه شفاف هم وجود دارد. اگر هم کفپوش رنگی دوست دارید میتوانید از همان ابتدا از اپوکسی های رنگی موجود استفاده کنید.

 

 

 

دوام

مدلهای رنگی دوام چندانی ندارد معمولا بعد از دوسال ترک میخورند و مقاومت کمتری در برابر ساییدگی مواد شیمیایی و آب دارند. اگر دنبال دوام هستید از اپوکسی های مقاوم که توانایی تحمل مواد شیمیایی، فشار، دمای بالا و ضربه را دارند استفاده کنید.

کشش

از مشکلات استفاده از اپوکسی جهت کفپوش لغزنده شدن هنگام خیس شدن است چون اپوکسی سطحی صاف و یکدست را ایجاد میکند. تولید کنندگان با افزودن ترکیباتی به اپوکسی توانسته اند نوع بدون لغزندگی یا به اصطلاح ضد لغزش را تولید کنند. با استفاده از این مدل ها دیگر خیالتان بابت لغزندگی و کشش راحت خواهد شد.

 

نظافت و نگهداری

تمیز کردن روزانه پارکینگ بسیار سخت است. اپوکسی شما را از این کار معاف میکند. این دسته از اپوکسی های مخصوص پارکینگ بسیار راحت و سریع تمیز میشوند. البته دقت کنید اگر از اپوکسی رنگی استفاده میکنید طول عمر کمتری را باید انتظار داشت و ممکن است با فشار یا دما پوسته پوسته شود و یا ترک بردارد.

 

 

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

زمانی که ما از اپوکسی برای کف پارکینک که عمدتا مسقف هستند استفاده میکنیم خیالمان از بابت نور خورشید و اثرات آن راحت است. اما برای سطوح فاقد سقف  اشعه ماورا بنفش موجب زردی یا تغییر رنگ آن به مرور زمان خواهد شد. محصولاتی تولید شده اند که در برابر اشعه خورشید مقاوم هستند که باید در موقع خرید به آن دقت کرد.

آماده سازی زیر کار

هر چند که استفاده از اپوکسی راحت است اما قبل از شروع کار باید سطح کف را آماده کرد. ممکن است به زیر سازی بتنی نیاز داشته باشید یا باید سطح  زیر کار رنگ شود. پس قبل از خرید اپوکسی ملزومات اولیه را بررسی کنید تا کارهای اولیه با نظم صورت گیرد.

اپوکسی بر پایه آب یا حلال

هنگام خرید از فروشنده در مورد این نکته سوال کنید. چون هر دو گزینه مقاومت متفاوتی خواهند داشت. مزایای اپوکسی های بر پایه آب زیاد است مثلااپوکسی های بر پایه آب معمولا با مسایل محیط زیست سازگاری بیشتری دارند بوی کمی دارند بنابراین مشکلات تنفسی کمتری ایجاد می کنند و برای پاک کردن آن نیازی به کاربردی مواد شیمیایی نیست. اما توجه کنید  که مقاومت و دوام کمتری دارند. بنابراین اگر هزینه مهم است و حوصله تکرار کفپوش کردن در سالهای آتی را ندارید بی خیال اپوکسی بر پایه آب شوید.

فرمول های مبتنی بر حلال معمولا با دوام تر و مقاوم تر هستند. فشار و حرارت بالا را تحمل میکنند و به سادگی خراب نمیشوند و  معمولاً چسبندگی سطحی بیشتری دارند.

 

 

طول عمرکفپوش های اپوکسی پارکینگ چقدر است؟

این بستگی به نوع محصول مورد استفاده و ویژگی های محیط  شما دارد ، معمولاً کفپوش اپوکسی تقریباً 5 تا 10 سال دوام می آورد.

 

 روش کار چگونه است؟

استفاده از پوشش اپوکسی کف پارکینگ بسیار ساده و نسبتاً بدون دردسر است. سادگی اجرا و مقرون به صرفه بودن آن را به گزینه ای بسیار رقابتی تبدیل می کند.

رزین اپوکسی OZ مدل رقیق شفاف 1.5gk مخصوص میز چوب زیورالات قالب

 

آیا کفپوش های اپوکسی ترک می خورند؟

کفپوش اپوکسی دوام بالایی دارد و توانایی مقاومت در برابر سایش را دارد. به مرور زمان ممکن ذر برخی از مدلهای اپوکسی به دلیل عدم انعطاف پذیری ، با ترک هایی روبرو شوید. بنابراین برای ایمن بودن ، مطمئن شوید که بهترین اپوکسی کف پارکینگ را که در دسترس شماست انتخاب کرده اید.

برای شروع کار ضمن اطمینان از ایمن بودن و پاک بودن زیر کار اپوکسی را طبق دستور سازنده مخلوط کنید و به آرامی بر سطوح مورد نظر بریزید. باید تمامی مواد مورد نیاز دم دست باشد چون اگر زمان زیادی بگذرد اپوکسی سفت خواهد شد. اگر تمایل به استفاده از رنگ دارید از قبل تهیه بکنید. از غلتک های مخصوص اپوکسی جهت پخش کردن میتوانید استفاده کنید. بهتر از همیشه از قسمت بالای پارکینگ شروع به کار کنید و بعد به سمت درب خروجی بروید. مطمن شوید که به طور یکسان مواد پخش می شوند.

شرکت رزین شیراز :

بزرگترین مرکز پخش رزین اپوکسی فروشگاه رزین اپوکسی  و محصولات وابسته در کایران تمامی محصولات  رو  می توانید به صورت خورده و یا عمده خریداری کنید و با امکان ارسال به تمام نقاط ایران 

  • رزین اپوکسی مخصوص چوب
  • رزین اپوکسی هنری و زیورآلات
  • انواع قالبهای سیلیکونی
  • انواع قالبهای فلزی
  • انواع خرج کارهای جواهرات
  • انواع قالبهای چوبی
  • انواع رنگ های اکریلیک
  • رنگ های پودری صدفی
  • پودر شب تاب
  • انواع ابزار رزین
  • انواع رنگ پبگمنتهای اپوکسی
  • سنگ های کریستال شیشه ای
  • فندک و تورچ مخصوص حباب گیری رزین
  • موتور ساعت ترازو دیجیتالی  آنتیک های فلزی و غیره

آدرس:

شیراز حد فاصله میدان ارتش و چهار راه تحویلی نبش خیابان شهید قطبی فروشگاه نورنگ

ساعت کاری ۸ صبح تا ۸شب یکسره

جهت اطلاعات بیشتر واتساپ لطفاً پیام دهید 09107009488

وبسایت : www.resinshiraz.com

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا