Loading...

چگونه شیشه را رنگ کنیم ؟

|
چگونه شیشه را رنگ کنیم ؟

رنگ آميزي بر روي شيشه

با استفاده از شيشه هاي رنگي غير قابل استفاده ميتوانيد با اندکي خلاقيت و مواد کم اشيا زيبايي خلق کنيد. شما ميتوانيد با سليقه خود با رنگهاي بادوام و قابل شستشو طرح هاي زيبايي بر روي شيشه خلق کنيد. با توجه به شرايط پر استرس دنياي امروز و نياز به سرگرمي براي کودکان بخصوص کودکاني که مشکل عدم تمرکز دارند پيشنهاد ميشود نقاشي بر روي شيشه را امتحان کنيد. با نقاشي روي شيشه علاوه بر سرگرم شدن در انتها به وسيله اي کاربردي دست خواهيد يافت که ميتوانيد بارها و بارها از آن استفاده کنيد و ياحتي آن را هديه بدهيد و يا آن را در فروشگاهاي آنلاين و صنايع دستي به فروش برسانيد. تمامي موارد مورد نياز را ميتوانيد از فروشگاه ما خريداري کنيد.

 

برای انجام این کار می توانید همه چیز را در اینترنت ، در یک کارگاه صنایع دستی یا در یک فروشگاه لوازم خانگی پیدا کنید. مواد زیر مورد نیاز است:

  1. لیوانی که می خواهید رنگ کنید (مانند کاسه ، گلدان ، شراب یا لیوان نوشیدنی)
  2. شیشه پاک کن
  3. قلم هاي مخصوص شيشه بر پايه آب
  4. رنگهاي شيشه اي مخصوص که قابليت شستشو در ماشين ظرفشويي
  5. پارچه نرم
  6. پارچه بدون پرز
  7. نوار چسب
  8. پاک کننده لاک ناخن و سواب پنبه

می توانید از قلم مو یا قلم رنگ استفاده کنید.  برای قلم مو ، شما باید مطمئن شوید که این مواد از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند. اگر در حين کار اشتباه کرديد نگران نشويد با پاک کننده لاک ناخن و مقداري پنبه اشتباه خود را پاک کنيد.

 رنگ ویترای

چه نوع رنگ شیشه ای وجود دارد؟

برای کارهاي مختلفي که داريد می توانید از رنگ شیشه ای مقاوم و قابل شستشو استفاده کنید. می توان بین دو دسته رنگ شیشه تمایز کلی قائل شد. شما می توانید بین رنگهای پایه آب و رنگهای رزین اکریلیک انتخاب کنید. رنگها شفاف یا مات هستند و همچنین بسیار غليظ هستند.غليظ بودن باعث ميشود که رنگ به راحتي ريزش نکند و در جايي که ميخواهيد قرار گيرد.

 

رنگهای شیشه ای قابل شستشو

رنگ های شیشه ای قابل شستشو به سطوح صاف می چسبند ، اما می توان آنها را با آب و مواد شوینده پاک کرد.از آنجا که  اين دسته از رنگ ها دوام چندانی ندارند، برای کارهاي تمریني و برای کودکان مناسب است. علاوه بر این ، رنگ های شیشه ای قابل شستشو برای تزئین پنجره ها ، آینه ها ، ویترین های شیشه ای یا موارد مشابه پيشنهاد خوبي است.

رنگهاي آکريليک

رنگهای اکریلیک برای سطوح و مواد مختلف مناسب است از جمله برای شیشه. اگر تصمیم دارید از رنگ های اکریلیک برای تزئین شیشه استفاده کنید، باید از رنگ های مینای دندان استفاده کنید، زیرا این سطوح به خوبی به سطوح صاف می چسبند و ماندگاری بالایی دارند. هر چند که رنگها با شيشه هماهنگي بالايي هنگام کار دارند لازم است قبل از استفاده شيشه را تميز کنيد وگرد و غبار يا خاک و روغن احتمالي را از آن جدا سازيد. ميتوانيد از يک پرايمر در ابتدا استفاده کنيد تا رنگ اکريليک به خوبي به روي شيشه بچسبد. براي ماندگاري و محافظت بيشتر از زنگ ميتوانيد شييشه رنگ شده را با سيلر يا لاک بپوشانيد. از آنجا که رنگهاي آکريليک دوام بالايي دارند ، ضد آب هستند و راحت تميز ميشوند براي هنرمندان مبتدي وباتجربه گزينه خوبي هست همچنين غير سمي هم هستند.

رنگهای شیشه ای بادوام

هنگام تزئین ظروف ، مهم است که رنگ شیشه از دوام خوبي جهت قرار گرفتن در ماشين ظرفشویی جهت جلوگيري از خش برخوردار باشد. انواع مختلفی از رنگ های اکریلیک وجود دارد که نه تنها برای رنگ آمیزی شیشه ، بلکه برای سنگ ها نیز مناسب هستند. این رنگها برای تزئین اشیاء تزئینی مناسب هستند که فقط گاهی اوقات با یک پارچه مرطوب پاک می شوند.

اگر می خواهید اجسامی مانند شیشه ها را تزئین کنید ، توصیه می کنیم از رنگ های خشک کننده حرارتی استفاده کنید. آنها در فر پخته می شوند و سپس ماندگاری بالایی دارند. تزئینات رنگ آمیزی شده با آن ضد آب بوده و در اثر دمای بالاتر در ماشین ظرفشویی آسیب نمی بینند. به عنوان یک جایگزین ، می توانید از رنگهای شیشه مینا مخصوص نیز استفاده کنید. اغلب با یک پرایمر و یک لاک محافظ پوشش داده ميشوند و معمولاً قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند.

قلم هاي رنگي مخصوص شيشه

اين دسته از قلم ها در برابر آب و حرارت مقاوم هستند. براي طرح برخي خطوط مناسب هستند چون برخي از کارها را خوب پوشش نمي دهند و مرتب بايد تکرار کرد. براي هنرمندان مبتدي و کودکان گزينه خوبي هستند. 

قلمو رهاورد سرگرد قرمز

رنگ آمیزی شیشه - دستورالعمل های مرحله به مرحله

با این دستورالعمل های گام به گام ، ياد خواهيد گرفت که چگونه می توانید شیشه خود را به راحتی طراحی کنید. قبل از شروع کار مشخص کنيد آیا شیشه ای که می خواهید رنگ کنید در برابر حرارت مقاوم است یا خیر ، زیرا اگر شیشه خود  رنگ آميزي کنيد اما دماي کوره يا فر را تحمل نکندزحمات خود را هدر داده ايد. به دستورالعمل و اطلاعات مربوط به رنگ توجه کنید، چون برخی از رنگ ها باید پخته شوند در حالی بعضي از آنها فقط باید در محيط خشک شوند. دمای پخت رنگ ها نیز بسته به نوع محصول متفاوت است. پس قبل از هرکاري از مشخصه هاي رنگ مطلع شويد.

مرحله 1: سطح را تمیز کنید

اول از همه ، شما باید شیشه ای را که باید رنگ آمیزی شود کاملاً تمیز کنید تا لایه چربی روی آن نباشد.اگر چربي داشته باشد ، رنگ نمی تواند به خوبی به شیشه بچسبد. براي تمیز کردن ، مقداری پاک کننده شیشه را روی شیشه اسپری کنید و آن را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید بهترین راه برای این کار استفاده از دستکش های یکبار مصرف است تا هیچ گونه چربی باقی نماندو د رانتهابا يک دستمال شيشه را تميز کنيد تا اثري از اسپري نباشد. 

مرحله 2: پوشش بندي سطح کار

اگر می خواهید لیوان نوشیدنی را نقاشی کنید، باید لبه بالایی را با نوار چسب بپوشانید تا هنگام نوشیدن هیچ رنگی به دهان نرسد. به اندازه يک سانت کافي است.

اگر شيشه نازک است ميتوانيد داخل آن را با يک حوله بپوشانيد تا فشار زيادي به آن وارد نشود.

مرحله 3: با شابلون کار کنید

اگر خيلي حرفه اي هستيد که شابلون نياز نداريد اما اگر تازه کار هستيد توصيه ميشود از شابلونهاي آماده استفاده کنيد. ميتوانيد با خريد شابلون آن ها را برش دهيد سپس اندکي مرطوب کنيد و به شيشه بچسبانيد. بعد با قلم يا برس بر روي خطوط بکشيد تا طرح مشخص شود اگر خواستيد تغيير رنگ بدهيد حتما بايد رنگ قبلي خشک شده باشد.

همچنین می توانید نقاشی یا حروف خود را بدون شابلون انجام دهيد. ابتدا  با قلمي که قابليت پاک شدن داشته باشد خطوط طرح مورد نظر خود را ترسیم کنید وقبل از استفاده از رنگ دیگر ، از خشک بودن رنگ اطمینان حاصل کنید.

رفع اشکالات

اگر می خواهید نقطه ای را اصلاح  و ويرايش کنید، می توانید مستقیماً از قلم پاک کننده لاک ناخن استفاده کنید. اگر رنگ خشک شده باشد ، می توانید آن را با چاقوی نازک بردارید  باید مراقب باشید که شیشه را خراش ندهید.

 

بگذارید رنگ خشک شود

بسته به رنگي که استفاده مکنيد ممکن است به کوره يا فر نياز داشته باشيد. که در دستوراعمل رنگها آمده است. اگر از کوره استفاده مي کنيد بايد در خود فر خنک شود. بعد از آن ميتوانيد از ظرفتان استفاده کنيد و در ماشين ظرفشويي تميز نماييد.

برجسته کردن خطوط

ميتوانيد با خميرهاي مخصوص خطوط را برجسته کنيد وظاهر زيبايي به شيشه بدهيد.

براي شيشه پنچره از مداد گچي استفاده کنيد

برای ایجاد فضایی خاص در اتاق نشیمن ، می توانید پنجره ها را با مداد گچی رنگ آمیزی کنید. شما می توانید پنجره ها را متناسب با فصل طراحی کنید یا یک طرح متفاوت با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. قلم های گچي قابل شستشو هستند و به راحتی با آب و پاک کننده پنجره پاک ميشوند. اين کار براي  کودکان به ویژه بر روي شيشه و  چیزی غیر از کاغذ نقاشی کنند ، لذت بخش است. توصيه ميکنم اين فرصت را به کودکان خود بدهيد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا