Loading...

تکنیک سنگ مرمر با رزین همراه با فیلم آموزشی

|
تکنیک سنگ مرمر با رزین همراه با فیلم آموزشی

تکنیک سنگ مرمر با رزین همراه با فیلم آموزشی

تکنیک سنگ مرمر با رزین همان اجرای طرح سنگ مرمر با رزین می باشد. آموزش تکنیک سنگ مرمر برای کسانی که علاقه مند به وسایل دکوراتیو لوکس می باشند خالی از لطف نیست . زیرا با یادگیری این هنر می توان وسایل دکوری مورد علاقه خود را با قیمتی پایین تر نسبت به بازار تهیه کرد.

ازجمله وسایل زیبایی که می توان با استفاده از تکنیک سنگ مرمر با رزین تهیه کرد می توان انواع میزها ، انواع ظروف پذیرایی ، ساعت ، اکسسوری های لوکس و غیره برای شروع کارابتدا باید تصویر طرح مورد علاقه ی خود را در اختیار داشته باشید تا بتوانید کارتان را شبیه آن طرح اجرا کنید .سپس باید قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید که برای قالب گیری رزین اپوکسی قالب های مختلفی می توان استفاده کرد.مانند قالب های رزین سیلیکونی ،پلاستیکی ،لاتکس و...

قالب سیلیکونی مستطیل دالبری 6 تکه کد 380

در مرحله ی بعد باید رزین را آماده کرد . رزین اپوکسی ماده ای چسبناک می باشد که از ترکیب رزین وهاردنر به دست می آید. رزین غلیظ تر از هاردنر می باشد. رزین وهاردنر باید به میزان مشخصی با هم ترکیب شوند که میزان ترکیب آن ها را شرکت سازنده تعیین می کند . یعنی باید دستور مصرف آن بر روی محصول قید شده باشد یا بتوان از کارخانه یا فروشنده دستور مصرف آن را پرسید در غیر این صورت به علت تنوع رزین ها در بازار برای مصارف گوناگون اجرای کار با مشکل مواجه می شود.به طور معمول میزان ترکیب رزین با هاردنر به صورت میزان 1 واحد هاردنر به 2واحد رزین می باشد. به طور مثال اگر ما1200 گرم رزین آماده شده نیاز داشته باشیم با فرمول زیر می توان به راحتی میزان هر اختلاطی را به دست بیاوریم.

   

پس ما 400 گرم هاردنر نیاز داریم ومابقی 800 گرم رزین تا به میزان 1200 گرم برسیم.

حتما باید نسبت اختلاط رزین وهاردنر رعایت شود درغیر اینصورت مشکلات زیر پیش خواهد آمد:

1- به دلیل هاردنر اضافی ممکن است روی سطح کار سفیدک ایجاد شود.

2- مخلوط حالت چسبناک وآدامسی به خود بگیرد.

3- چسبندگی رزین کم شود.

4- مخلوط خشک نشود.

5- با کمی گرما شروع به خشک شدن کند.

رزین اپوکسی OZ مدل رقیق شفاف 1.5gk مخصوص میز چوب زیورالات قالب

 

بعد از ترکیب رزین و هاردنر، این دو ماده با هم شروع به واکنش می کنند ورزین شروع به خشک شدن می کند. رزین برای خشک شدن حداقل به 24 ساعت زمان نیاز دارد، البته در دمای معمولی اتاق واکنش درونی رزین وپخت علمی رزین تا یک ماه ممکن است ادامه داشته باشد.رزین بعد از 24 ساعت قابل شکل دهی می باشد. البته رزین هایی وجود دارند که نیاز به هاردنر ندارند که به آن ها رزین تک جزیی می گویند که زمان خشک شدن آن ها 10 دقیقه است . برای خشک شدن این نوع رزین ها نیاز به دستگاه یو وی می باشد.

رزین اپوکسی رقیق oz رقیق شفاف 6kg قیمت عمده خرید چوب زیورالات قالب

رزین وهاردنر را باید به آرامی ودر یک جهت هم زد تا حباب کمتری تشکیل شود، سپس پنج دقیقه صبر می کنیم تا حباب ها کمتر شوند ، برای از بین بردن حباب ها می توان از سشوار ، شعله ،فندک اتمی و... استفاده کرد. مهمترین وزیبا ترین شاخصه ی سنگ مرمر رگه های موجود در آن می باشد.برای ایجاد رگه ها از رنگ های دلخواه استفاده می شود ورنگ ها را باید با چوب های باریک به سطح کار اضافه کرد، جهت گیری رگه ها در کار باید به صورت موازی باشد، پس نباید رنگ ها را به صورت دایره ای بر روی کار ریخت. اگر بخواهید مرز بین رنگ ها مشخص نباشد باید از رزین رقیق استفاده کرد، در غیر این صورت باید از رزین غلیظ استفاده کرد.

جهت مشاهده فیلم آموزش کلیک کنید 

ما برای ایجاد رگه ها در سنگ نیاز به رزین غلیظ داریم. اما برای بیس یا پایه ی کار رزین باید رقیق تر از رگه ها باشد.برای این کار ابتدا ما رنگ های دلخواه برای رگه ها را با رزین مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم، سپس رنگ مورد نظر برای کار با رزین مخلوط کرده وآماده می کنیم.همین اختلاف زمانی کافی است تا رزین مربوط به رگه ها غلیظ تر شود.

و در نهایت رزین غلیظ (مربوط به رگه ها) روی رزین رقیق نمی تواند خیلی حرکت کند وخط ها روی کار پخش نمی شود وهمین باعث رگه دار شدن کار می شود.

در آخر باید کار آماده شده را از قالب جدا کرد،اگر از قالب های سیلیکونی استفاده می کنید باید قبل از ریختن مواد در قالب از مایع ظرفشویی به عنوان روان کننده استفاده کرد ،توجه شود که حتما مایع ظرفشویی باید خشک شود سپس موا د رزینی اضافه شود. در مورد قالب های دیگر نیز از روغن آشپزی به عنوان روان کننده باید استفاده شود، یعنی کمی روغن آشپزی فقط در حد چرب کردن ظرف اضافه می شود وروغن اضافی باید خارج شود.

شرکت رزین شیراز :

بزرگترین مرکز پخش رزین اپوکسی فروشگاه رزین اپوکسی  و محصولات وابسته در کایران تمامی محصولات  رو  می توانید به صورت خورده و یا عمده خریداری کنید و با امکان ارسال به تمام نقاط ایران 

  • رزین اپوکسی مخصوص چوب
  • رزین اپوکسی هنری و زیورآلات
  • انواع قالبهای سیلیکونی
  • انواع قالبهای فلزی
  • انواع خرج کارهای جواهرات
  • انواع قالبهای چوبی
  • انواع رنگ های اکریلیک
  • رنگ های پودری صدفی
  • پودر شب تاب
  • انواع ابزار رزین
  • انواع رنگ پبگمنتهای اپوکسی
  • سنگ های کریستال شیشه ای
  • فندک و تورچ مخصوص حباب گیری رزین
  • موتور ساعت ترازو دیجیتالی  آنتیک های فلزی و غیره

آدرس:

شیراز حد فاصله میدان ارتش و چهار راه تحویلی نبش خیابان شهید قطبی فروشگاه نورنگ

ساعت کاری ۸ صبح تا ۸شب یکسره

جهت اطلاعات بیشتر واتساپ لطفاً پیام دهید 09107009488

وبسایت : www.resinshiraz.com

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا