Loading...

چاپگرهای رزین سه بعدی

|
چاپگرهای رزین سه بعدی

در چه کارهایی میتوان از چاپگرهای رزین سه بعدی استفاده کرد

رزین چاپگر سه بعدی دستگاهی است که برای هر کاری تقریبا از خانه تا صنعت بسته به مدلی که دارد مناسب است.  موارد زیر متداول ترین کاربردهای چاپگرهای رزینی سه بعدی هستند

جواهرات رزینی

این چاپگرهای سه بعدی برای ایجاد طرح های ظریف و دقیق جواهرات مناسب هستند.بخصوص برای قطعات کوچک جواهرات مناسب است.

مدلهای مینیاتوری

چاپگرهای رزینی مناسب ترین نوع برای ساخت انواع  مدلهای مینیاتوری هستند. شخصیت های کارتونی و کوچک مدلهای خوبی برای این کارها هستند.

دندانپزشکی

بسیاری از صنایع از فناوری چاپگر سه بعدی و مزایای آن استفاده می کنند ، به ویژه صنعت دندانپزشکیصنعت دندانپزشکی از این چاپگرها برای ساخت چیزهایی مانند روکش دندان ، راهنمای جراحی و غیره استفاده می کند.  

بهداشت و درمان/صنایع پزشکی

همین امر در مورد صنایع بهداشتی و درمانی نیز صدق می کندآنها از فناوری چاپگرهای سه بعدی در ایجاد انواع اقلام و لوازم پزشکی استفاده می کنند از این فناوری سه بعدی برای ایجاد وسایلی مانند سمعک و غیره استفاده می کنند.

نحوه استفاده از چاپگرهای سه بعدی رزینی

بسیاری از چاپگرهای سه بعدی هستند که نیاز به دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه عملکرد و استفاده از آنها دارنداستفاده از چاپگرهای مختلف به دلیل نوع محصولی که استفاده می کنید متفاوت استما چند مرحله اساسی را ذکر کرده ایم که می توانید برای دستیابی به نتایج عالی دنبال کنید.

آماده سازی طراحی سه بعدی

قبل از شروع چاپ هر چیزی، باید طرح سه بعدی خود را آماده کنیداین مرحله برش فایل ها" نامیده می شودشما باید این آماده سازی ها را بر روی نرم افزاری سازگار با نوع چاپگری که استفاده می کنید ، انجام دهیدطراحی شما باید متناسب با اندازه و مشخصات چاپگر باشد

تراز کردن سطح

برای ایجاد چاپ سه بعدی با کیفیت بسیار مهم است که سطح را تراز کنیداین فرایند متفاوت است زیرا بستگی به نوع چاپگر مورد استفاده دارد .این به این دلیل است که برخی از چاپگرها فقط دارای چهار پیچ تنظیم هستند ، در حالی که مدلهای دیگر دارای یک نقطه تنظیم واحد هستند و بقیه خود تنظیم می شوند.

 

تنظیمات را به درستی انجام دهید

رزین ها کاملاً متفاوت هستند و بنابراین زمان پخت مناسبی دارنداین امر در مورد طرح های مختلف نیز صدق می کند که هر کدام نیاز به تنظیمات متفاوت و منحصر به فرد در چاپگر دارندتنظیمات چاپگر باید مطابق با مدلی که می خواهید اصلاح شود.

 

چاپ رزین

وقتی همه چیز آماده باشد ، چاپگر تمام کارها را انجام می دهدچاپگر کنترل کاملی برای کار بر روی همه چیزهایی که آماده شده است خواهد داشتاین فرایند را می توان به دو طریق انجام داد: یا با استفاده از منبع نور LED یا با استفاده از پروژکتور دیجیتال در فرآیند پخت رزین.

 

پخت رزین

هنگامی که رزین را از چاپگر خارج می کنید ، باید چند مرحله را دنبال کنید تا از پخت کامل و صحیح آن اطمینان حاصل کنیدفرآیند را با برداشتن صفحه ساخت شروع کرده و با استفاده از یک صاف کننده پلاستیکی بر روی  چاپ رزین بکشیدچاپ رزین به راحتی از بین می رودچاپ رزین را در ظرفی با الکل ایزوپروپیل 95٪ بریزید.

مدل را بگذارید چند دقیقه بماند تا تمام رزین های پخته نشده جدا شوندچاپ رزین را از الکل برداشته ، روی یک حوله کاغذی بگذارید و بگذارید خشک شودچاپ رزین را می توان در زیر اشعه ماوراء بنفش نیز بیشتر خشک کرد یا می توانید آن را در یک اتاق گرم یا بیرون در فضای باز بگذارید.

 

تمیز کردن

چاپ رزین باعث بهم ریختگی زیادی می شود و یک چاپگر کثیف برای شما باقی می ماندمی توانید رزین را با پاک کردن قطعات جداشونده از چاپگر با استفاده از یک صاف کننده پلاستیکی تمیز کنیداز الکل ایزوپروپیل و یک پارچه مرطوب برای پاک کردن چاپگر استفاده کنید تا بقایای رزین پاک شود

 

سوالات متداول

 

آیا چاپگر رزینی گران است؟

قیمت چاپگرهای رزینی بستگی به مارک ها و تولید کنندگان و همچنین نوع چاپگر داردهزینه چاپگرهای سطح اولیه حداقل 200 تا 1000 دلار استپرینترهای سه بعدی گران قیمت در صنعت تجاری یافت می شوند و حداقل 250 هزار دلار قیمت دارند

 

آیا چاپگرهای رزینی روش خاصی برای کار دارند؟

ابتدا باید شی را برش دهید (آن را برای چاپ آماده کنید) تا برای فرآیند چاپ سه بعدی مناسب باشدپس از اتمام برش ، فایل سه بعدی را در چاپگر بارگذاری کنید تا آماده چاپ شودشما می توانید این کار را با استفاده از رزین حساس به اشعه ماوراء بنفش برای پخت در پرتو نوری و با هدایت منبع نور انجام دهید.

مواد مورد استفاده در چاپگرهای رزینی سه بعدی چیست؟

این بستگی به تولید کنندگان مختلف و دستور العمل های آنها دارد رزین یک ماده فتوپلیمر است که بر پایه سرامیک ، پلاستیک یا فلز است که هرکدام آغازگرها یا فعال کنندهای نوری، الیگومری یا مونومری می باشند.

شرکت رزین شیراز :

بزرگترین مرکز پخش رزین اپوکسی فروشگاه رزین اپوکسی  و محصولات وابسته در کایران تمامی محصولات  رو  می توانید به صورت خورده و یا عمده خریداری کنید و با امکان ارسال به تمام نقاط ایران 

  • رزین اپوکسی مخصوص چوب
  • رزین اپوکسی هنری و زیورآلات
  • انواع قالبهای سیلیکونی
  • انواع قالبهای فلزی
  • انواع خرج کارهای جواهرات
  • انواع قالبهای چوبی
  • انواع رنگ های اکریلیک
  • رنگ های پودری صدفی
  • پودر شب تاب
  • انواع ابزار رزین
  • انواع رنگ پبگمنتهای اپوکسی
  • سنگ های کریستال شیشه ای
  • فندک و تورچ مخصوص حباب گیری رزین
  • موتور ساعت ترازو دیجیتالی  آنتیک های فلزی و غیره

آدرس:

شیراز حد فاصله میدان ارتش و چهار راه تحویلی نبش خیابان شهید قطبی فروشگاه نورنگ

ساعت کاری ۸ صبح تا ۸شب یکسره

جهت اطلاعات بیشتر واتساپ لطفاً پیام دهید 09107009488

وبسایت : www.resinshiraz.com

 

 

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا