Loading...

ایجاد جلوه های درخشان و براق در رزین اپوکسی

|
ایجاد جلوه های درخشان و براق در رزین اپوکسی

ایجاد جلوه های درخشان و براق در رزین اپوکسی

معمولا هر چیز درخشان و پر زرق و برقی مورد توجه انسان قرار می گیرد. به همین دلیل انسان همیشه به دنبال ایجاد درخشش در ابزار و وسایل اطراف خود جهت زیبایی بیشتر می باشد. ایجاد درخشش و زرق و برق در رزین اپوکسی یکی از این راه ها می باشد. با اعمال حالت درخشان در پروژه های رزین اپوکسی مانند روی میزها ، کانترها ، تابلوها و اکسسوری های مختلف می توانید جلوه هر مکان یا وسیله ای را فوق العاده کرد. در این مقاله دو روش برای ایجاد درخشش در پروژه های رزینی معرفی می گردد.

یکی از کارهای فوق العاده زیبا و درخشان که می توان برای پروژه های رزینی انجام داد استفاده از پودرهای شب نما در مخلوط رزین اپوکسی می باشد. مکانیزم این رنگ های شب نما بدین صورت است که توسط اشعه ماوراء بنفش شارژ می شوند و سپس در تاریکی می درخشند.
کار ما با خرید یا ایجاد قالب های ساخته شده از سیلیکون شروع می شود ،همچنین می توان این کار را بر روی سطوح مختلف اعمال کنید. هنگامی که نوع پروژه خود را مشخص کردید ، مقدار رزین مورد نیاز خود را مشخص کردید سپس رزین و هاردنر مورد نیاز را با نسبت درست در یک فنجان مخلوط کن بریزید. در مورد رنگ های خود تصمیم بگیرید. بسته به کاری که می خواهید به دست آورید ، می توانید یک یا چند رنگ را استفاده کنید.
برای محاسبه وزن یا حجم پودر رنگ مورد نیاز ، کافی است مقدار رزین خود را بر 5 تقسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر وزن رزین اپوکسی 20 گرم باشد ، 20 بر 5 تقسیم می شود که 4 گرم است و در نتیجه مقدار پودر رنگ مورد استفاده 4 گرم خواهد بود.
پودر را به مخلوط رزین اضافه کرده و شروع به هم زدن می کنیم توجه داشته باشید که هنگام هم زدن از عجله زیاد خودداری کنید. این روش آهسته و پیوسته شما را از شر حباب های هوا نجات می دهد . پس از آماده شدن مخلوط ، رزین آماده ریختن در قالب یا سطح مورد نظر می باشد.
پس از ریختن رزین در قالب از یک خلال دندان برای از بین بردن حباب های روی سطح استفاده کنید. همچنین می توانید بوسیله ی مشعل یا سشوار نیز نسبت به از بین بردن حباب ها اقدام کنید. بعد از این کار قالب ها را بوسیله ی یک جعبه ی خالی بپوشانید تا از هرگونه مواد اضافی ناخواسته مانند گرد و غبار و حشرات در امان بمانند و بگذارید حداقل به مدت 24 ساعت بماند تا کاملا سخت شود در کارهای قالب گیری شده ممکن است پس از خروج کار از قالب متوجه وجود زوائد و زبری هایی بر سطح کار شوید. در این صورت برای داشتن سطح صاف مطلوب ، می توانید از کاغذ سنباده استفاده کنید تا از نقایص خلاص شوید. استفاده از کاغذ سنباده ضد آب پس از فرو بردن آن در مقداری آب می تواند نتایج خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. حالا کار شما به پایان رسید و می توانید از جادوی رنگ های شب نما در کارهای خود در هنگام شب و تاریکی لذت ببرید.

پروژه درخشان دیگری که در کارهای رزینی می توان اجرا کرد ایجاد حالت گرد و غبارهای براق بر روی تابلوهای رزینی می باشد. این روش در تابلوهای طرح اقیانوس و کهکشان بی نظیر می شود.
ازجمله موادی که می توان به این منظور اضافه کرد عبارتند از : اکلیل های معمولی ، ذرات براق هولوگرافیک و...
به چند روش می توانید این ذرات براق را بر روی تصاویر و تابلوهای خود اعمال کنید. یکی از این روش ها پاشیدن ذرات براق بر روی کار می باشد بدین صورت که مقداری پودر اکلیل را بین انگشتان خود گرفته و آن را با یک حرکت مالش مانند ملایم در نواحی خاصی از تابلوی خود که تازه طراحی شده و هنوز حالت مایع دارد بریزید . رعایت هارمونی بین رنگ های اجرا شده و ذرات اکلیلی جلوه خاصی ایجاد می کند.
روش دیگر این است که این ذرات را با مایع رزینی ترکیب کنید و سپس طبق روش های خود در تابلو بکار ببرید.
همچنین اگر پس از پایان کار و سخت شدن رزین به نظرتان رسید که مقداری ذرات براق می تواند کار شما را کامل تر و جذاب تر کند هنوز هم دیر نشده است می توان براحتی از چسب های اکریلیک مخصوص که به صورت شفاف در بازار وجود دارند استفاده کرد. به این صورت که ذرات را با چسب مخلوط کرده و بر روی کار اعمال کنید. این چسب پس از خشک شدن به صورت شفاف خشک می شود و نمای کار با حالت های قبلی فرقی ندارد.
به وسیله این روش ها و خلاقیت خود می توانید کارهای زیبا و منحصر به فرد خود را بسازید.

شرکت رزین شیراز :

بزرگترین مرکز پخش رزین اپوکسی فروشگاه رزین اپوکسی  و محصولات وابسته در کایران تمامی محصولات  رو می توانید به صورت خورده و یا عمده خریداری کنید و با امکان ارسال به تمام نقاط ایران

جهت مشاهده قیمت کلیک کنید : 

  1. قیمت رزین اپوکسی مخصوص چوب
  2. قیمت رزین اپوکسی نیمه غلیظ 
  3. قیمت رزین اپوکسی رقیق
  4. قیمت رزین اپوکسی هنری و زیورآلات
  5. قیمت انواع قالبهای سیلیکونی مخصوص رزین 
  6. قیمت انواع قالبهای فلزی جواهرات
  7. قیمت انواع خرج کارهای جواهرات
  8. قیمت انواع قالبهای چوبی مخصوص رزین اپوکسی
  9. قیمت انواع رنگ های اکریلیک
  10. قیمت رنگ های پودری صدفی
  11. قیمت پودر شب تاب
  12. قیمت انواع ابزار رزین
  13. قیمت انواع رنگ پبگمنتهای اپوکسی
  14. قیمت سنگ های کریستال شیشه ای
  15. قیمت فندک و تورچ مخصوص حباب گیری رزین

  16. قیمت موتور ساعت مخصوص ساخت ساعت
  17. قیمت چوب گرد خام مخصوص ساخت ساعت
  18. قیمت ترازو دیجیتالی 
  19. قیمت آنتیک های فلزی و غیره

آدرس:

شیراز حد فاصله میدان ارتش و چهار راه تحویلی نبش خیابان شهید قطبی فروشگاه نورنگ ارسال به تمام نقاط کشور

ساعت کاری ۸ صبح تا ۸شب یکسره

جهت اطلاعات بیشتر واتساپ لطفاً پیام دهید 09107009488

وبسایت : www.resinshiraz.com

جهت آشنایی با مجموعه رزین شیراز کلیک کنید 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا