Loading...

مراقبت از رزین اپوکسی

|
مراقبت از رزین اپوکسی
در این مقاله می خواهیم درباره رزین اپوکسی هنری بیشتر بدانیم و درباره آن اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه دهیم.

رزین اپوکسی هنری، یک محصول بسیار جذاب و در عین حال هنری می باشد. برای اینکه بتوانیم این محصول را که با دقت و ظرافت هرچه تمام تر تولید شده است را نگهداری کنیم، نیاز است برخی از مراقبت ها را در قبال آن انجام دهیم. در واقع برخی از مشکلات وجود دارند که ممکن است سطح رزین اپوکسی را نابود یا تخریب کنند. از این رو افرادی که قصد نصب چنین محصولات و استفاده از آن ها را دارند، نگران این موضوع می باشند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به این مشکلات داشته باشیم و بررسی کنیم که چگونه می توان در برابر این معضلات، مراقبت های لازم را انجام داد.

باید محصولات رزین اپوکسی را به بهترین شکل، نگهداری کرد.

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا می خواهید درباره مراقبت و محافظت از رزین اپوکسی هنری، اطلاعات بیشتری را کسب نمایید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به این اطلاعات مفید و ارزنده، دسترسی پیدا نمایید.

آموزش رزین اپوکسی

بررسی مشکلاتی که پیرامون رزین اپوکسی وجود دارد

1) نخستین مشکلی که برای رزین اپوکسی به وجود می آید، ذرات مزاحمی می باشند که بر روی این سطح پدیدار می شوند. این مشکلات می توانند گرد و خاک یا حتی حشرات و مگس ها باشند. این معضل هنگامی جدی تر می شود که سطح رزین اپوکسی هنوز سفت یا خشک نشده باشد. در اثر چنین موضوعی، ممکن است سطح این طرح زیبا از بین برود و جذابیت های اولیه خود را از دست بدهد. برای اینکه با چنین مشکلی رو به رو نشوید، می توانید از چاپستیک یا موچین استفاده کرده و شی مزاحم را از روی رزین، بیرون بکشید. دقت نمایید که تا وقتی رزین خیس است باید این کار را انجام دهید و در صورت سفت شدن آن، دیگر کاری از عهده شما بر نمی آید.

2) یکی دیگر از مشکلاتی که پیرامون رزین اپوکسی هنری پدیدار می شود، ناهمواری های موجود بر روی سطح آن است. این مشکل برای بسیاری از این محصولات هنری به وجود می آید؛ به طوری که ناهمواری ها با لمس انگشتان دست احساس می شود. برای رفع این مشکل، می توانید پس از خشک شدن لایه های رزین که معمولا 48 ساعت به طول می انجامد، از کاغذ سنباده استفاده کرده و روی سطح رزین بکشید. البته باید بدانید با انجام این کار، سطح رزین به صورت موقتی مات می شود. پس از انجام این کار، می توانید از یک تکه پارچه بدون پرز استفاده کرده و گرد و غبار موجود در سطح را از بین ببرید. افرادی که در این زمینه ماهر هستند، مقداری اپوکسی برای پایان کار نگه می دارند. این کار باعث می شود سطح نهایی رزین بسیار شفاف و زیبا شود.

سایر مشکلات بوجود آمده پیرامون رزین اپوکسی هنری

3) دیگر مشکلی که ممکن است در حین تولید رزین اپوکسی به وجود بیاید، ایجاد چین و چروک است. موج یا چین و چروک ممکن است در مرحله انتهایی روی سطح رزین را بپوشاند. در چنین حالتی، بهترین راه حل استفاده از پوشش اضافی رزین برای لایه نهایی است. در واقع می توانید برای پوشش این سطح، از رزین استفاده کرده و یک لایه پلی اورتان تشکیل دهید و روی سطح کار پخش نمایید. با انجام این کار، چین و چروک موجود در سطح رزین اپوکسی از بین می رود و شاهد یک سطح یکسان و بدون نقض می باشیم.

نمونه ای از میز رزین که باید در نگهداری آن، نهایت دقت را به خرج داد.

4) اگر از محصولاتی مانند میز رزین اپوکسی استفاده می کنید که در خطر ایجاد خط و خش می باشد، باید ترفند هایی برای از بین بردن این خط و خش ها استفاده نمایید. برای این کار، کافیست از یک سنباده استفاده نمایید و سطح مورد نظر را صاف نمایید. با انجام این کار، بخش زیادی از خط و خش های ایجاد شده از بین می رود و میز یا وسیله مورد نظر مانند روز اول تمیز و زیبا خواهد شد. البته باید این کار با نهایت دقت و نظم انجام شود تا آسیبی به سطح محصول وارد نشود. در این رابطه، نیاز است از لوازم رزین مناسبی که برای این کار وجود دارند استفاده نمایید تا بهترین بازدهی را از این کار ببرید.

میز های رزینی، ممکن است پس از گذشت زمان، دارای خط و خش هایی شوند که با سنباده، قابل ترمیم می باشند.

جمع بندی نهایی

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به بررسی مشکلات ایجاد شده پیرامون رزین اپوکسی هنری پرداختیم و راه حل های مناسب و اصولی را در این زمینه پیشنهاد دادیم. اگر قصد استفاده از محصولات رزین اپوکسی را دارید، باید حتما روش های نگهداری و مقابله با مشکلاتی که پیرامون این محصولات شکل می گیرند را نیز آموزش ببینید. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات مفید و مناسبی را از آن برداشت کرده باشید. توصیه می کنیم سایر مقالات ما را در این زمینه نیز مطالعه نمایید تا به اطلاعات جذابی دست پیدا کنید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا