Loading...

راه اندازی اتاق کار با رزین اپوکسی

|
راه اندازی اتاق کار با رزین اپوکسی
در این مقاله می خواهیم درباره رزین اپوکسی بیشتر بدانیم و درباره آن اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه دهیم.

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده اید، رزین اپوکسی از جمله محصولاتی و مواد شیمیایی می باشد که دارای ویژگی های بسیار جذابی است. این ویژگی ها باعث می شوند علاوه بر اینکه این ماده شیمیایی دارای خواصی مانند چسبندگی و استحکام داشته باشد، از خصوصیاتی همچون زیبایی نیز بهره مند شود. بنابراین منطقی است که افراد زیادی خواهان استفاده از این محصول در محیط های مختلف باشند. بنابراین افراد زیادی تمایل دارند کارگاه یا اتاق هایی داشته باشند که در آن به تولید این محصولات، فعالیت کنند. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که یک کارگاه تولید رزین اپوکسی، باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

یک کارگاه رزین، باید دارای خصوصیات ویژه ای باشد.

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا می خواهید کارگاه خود را ایجاد نمایید اما اطلاعاتی درباره آن ندارید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات مفید، ارزشمند و سودمندی را در این زمینه کسب کنید.

چگونه اتاق یا کارگاه رزین اپوکسی خود را بسازم؟

در نخستین گام برای ایجاد یک اتاق کار رزین اپوکسی، نیاز دارید یک اتاق کوچک برای شروع کار انتخاب نمایید. بهتر است ابتدا از یک اتاق کوچک که خودتان دارید استفاده نمایید تا در صورت موفقیت و گسترش کار، وارد یک کارگاه بزرگتر شوید. در هنگام انتخاب اتاق، دقت نمایید که اتاقی را انتخاب نمایید که رفت و آمد به کمتر باشد، پنجره کوچکی به بیرون داشته باشد، کف آن مسطح و یکسان باشد، نور کمتری وارد محیط اتاق شود و نمناک و خنک نباشد.

حال در گام بعدی، نیاز دارید که روی پنجره خود پرده نصب کنید تا از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری شود. توصیه می کنیم میز کار خود را در نزدیکی در ورودی قرار ندهید تا روند کاری با سرعت بیشتری پیگیری شود. برای استفاده از لامپ، نیاز است از لامپ های LED استفاده نمایید. توصیه می کنیم از لامپ های بدون UV در این زمینه بهره ببرید. علاوه بر این موارد، توصیه می شود اگر درون اتاق خود دریچه کولر آبی دارید، سطح آن را بپوشانید. همچنین از پنکه نیز نباید در محیط اتاق کاری خود استفاده کنید.

آموزش رزین اپوکسی

تولید محصولات رزین اپوکسی باید در دمای مناسبی انجام شود.

برای اینکه بتوانید یک اتاق کار مناسب برای کار رزین اپوکسی داشته باشید، نیاز به فضایی در حدود 20 متر مربع دارید. می توانید این منطقه را پارتیشن بندی کنید تا بهتر از محیط کار خود استفاده نمایید. برای استفاده از دیوار های عایق، می توانید با حداقل هزینه، از کلاف های چوبی استفاده نمایید و فضای داخل آن را با پشم سنگ پر کنید. پشم سنگ عایق مناسبی برای دما و رطوبت است و باعث می شود محیط کار مناسب برای انجام فرآیند های لازم شود.

سایر شرایطی که یک اتاق کار رزین اپوکسی به آن نیازمند است

دمای اتاق برای انجام کار بسیار مهم است. در این رابطه توصیه می شود همواره دمای اتاقی که برای کار با رزین اپوکسی مهیا می شود را بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. در این رابطه حتما توجه کنید که دمای اتاق نباید از 18 درجه کمتر و از 30 درجه بیشتر شود. همچنین سطح رطوبت اتاق نیز حداکثر باید روی 50 درصد باشد. علاوه بر این، باید در اتاق کار، سطح زمین را همواره تمیز نگه دارید؛ زیرا گرد و غباری که در هوا می باشد و روی محصول می نشیند، باعث می شود سطح کار مات شود و کیفیت و شفافیت آن از بین برود. اگر می خواهید اتاقی مرتب و تمیز داشته باشید، می توانید دیوار ها یا کف اتاق را با نایلون های ضخیم بپوشانید. این کار باعث می شود از چکه کردن و ریختن روی محیط جلوگیری شود و تمیز کردن سطوح با راحتی بیشتری پیگیری شود.

باید محیط کار به نحوی باشد که گرد و غبار درون آن وجود نداشته باشد.

وجود تهویه و فن مناسب در اتاق نیز از مهم ترین مواردی است که باید در حین کار با رزین اپوکسی آن را اعمال کرد. در حین انجام کار، ممکن است دمای رزین افزایش پیدا کند یا با واکنش های شیمیایی، بخاری تولید شود که معمولا برای تنفس مضر است. در این حالت وجود یک فن یا تهویه باعث می شود این بخار از محیط خارج شود و سلامتی افراد را به خطر نیندازد.

جمع بندی نهایی

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به بررسی چگونگی ایجاد اتاق کار رزین اپوکسی هنری پرداختیم و درباره آن اطلاعات مفید و مناسبی را به شما مخاطبین گرامی ارائه دادیم. اگر قصد ایجاد چنین اتاقی را دارید، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که نکات مهمی که در این زمینه باید رعایت شوند را در نظر بگیرید. این نکات باعث می شود علاوه بر کیفیت، کل فرآیند نیز به شکل مناسب تری پیگیری شود. از این رو تاکید می کنیم که در صورت علاقه مندی به این کار، این مقاله را بارها مطالعه نمایید تا به اطلاعات مناسبی در این زمینه دست پیدا کنید. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید

طلاعات زیر بسیار مفید است ، جهت مشاهده روی مطلب مورد نظر در لینک پایین کلیک کنید : 

رزین اپوکسی

قیمت رزین اپوکسی مخصوص چوب

قیمت رزین اپوکسی نیمه غلیظ 

قیمت رزین اپوکسی رقیق

قیمت رزین اپوکسی هنری و زیورآلات

قیمت انواع قالبهای سیلیکونی مخصوص رزین 

قیمت انواع قالبهای فلزی جواهرات

قیمت انواع خرج کارهای جواهرات

قیمت انواع قالبهای چوبی مخصوص رزین اپوکسی

قیمت انواع رنگ های اکریلیک

قیمت رنگ های پودری صدفی

قیمت پودر شب تاب

قیمت انواع ابزار رزین

قیمت انواع رنگ پبگمنتهای اپوکسی

قیمت سنگ های کریستال شیشه ای

قیمت فندک و تورچ مخصوص حباب گیری رزین

قیمت موتور ساعت مخصوص ساخت ساعت

قیمت چوب گرد خام مخصوص ساخت ساعت

قیمت ترازو دیجیتالی 

قیمت آنتیک های فلزی و غیره

1
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا