Loading...

سیلیکون قالب سازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

|
سیلیکون قالب سازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
سیلیکون قالب سازی چیست؟ سیلیکون قالب سازی نوع خاصی از سیلیکون است که در دمای محیط سفت و جامد می شود و می تواند برای ساخت قالب استفاده شود.

مجموعه رزین شیراز - آکادمی دکتر امید زارع با آموزش کارهای هنری بسیار آسان و قابل انجام در خانه و همچنین آموزش کامل کسب درآمد به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی فعالیت خود را در منزل آغاز کنید و  به عنوانِ کسب درآمد نمایید مناسب برای خانم ها، آقایان، دانشجویان، افرادی که قصد مهاجرت دارند و کسانی که می‌خواهند شغل دوم داشته باشند . تمام پشتیبانی از قبیل تهیه و ارسال محصول به تمام نقاط کشور حتی به روستا های کوچک کشور عزیزمان ایران انجام خواهد شد . امید واریم مطالب زیر به شما در جهت کسب دانش بیشتر یاری نماید .

ساخت انواع محصولات با شکل های یکسان نیاز به یک قالب مشخص دارد. از گذشته تا به امروز، از متریال های مختلفی مانند فلز برای ساخت قالب استفاده می شده است؛ اما امروزه با توجه به مزایای سیلیکون، می توان از آن برای قالب سازی استفاده کرد. بسیاری از افرادی که قصد خرید متریال های قالب سازی را دارند، نمی دانند که سیلیکون قالب سازی چیست و چه کاربردی در فرآیند قالب سازی دارد. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد سیلیکون قالب سازی و کاربرد آن در صنایع مختلف صحبت کنیم.

اموزش رزین

سیلیکون قالب سازی چیست

سیلیکون قالب سازی چیست؟

سیلیکون یکی از انواع متریال هایی است که می تواند برای ساخت انواع محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. سیلیکون دارای تنوع بسیار زیادی بوده که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند. یکی از کاربردهای اصلی سیلیکون، ساخت قالب های مختلف برای تولید محصولات متنوع از جنس فلز، رزین اپوکسی و ... است. بنابراین، در پاسخ به سوال اینکه سیلیکون قالب سازی چیست؟ باید بگوییم که این سیلیکون ها، متریال هایی هستند که می توانند برای ساخت انواع قالب مورد استفاده قرار گیرند.

آموزش رزین اپوکسی

سیلیکون قالب سازی از جنس خاصی است و باید مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف داشته باشد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که هر نوع سیلیکونی را نمی توان برای فرآیند قالب سازی مورد استفاده قرار داد. اصطلاحا به سیلیکون هایی که برای فرآیند قالب سازی استفاده می شوند، سیلیکون های جامد شونده در دمای اتاق می گویند. یعنی این سیلیکون ها می توانند پس از ساخته شدن، در عرض مدت زمان کوتاهی به یک جسم جامد تبدیل شوند.

سیلیکون قالب سازی مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش دارد. به طوری که پس از جامد شدن در دمای اتاق، به هیچ وجه تغییر شکل و ظاهر نمی دهد. این سیلیکون می تواند با تنوع بالا از نظر بسته بندی وزنی، از طریق فروشگاه های مختلف سراسر کشور خریداری و برای ساخت قالب سیلیکونی مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای استفاده از سیلیکون جهت قالب سازی

سیلیکون یکی از متریال های بسیار انعطاف پذیر و پرکاربرد در صنایع مختلف است. این روزها از سیلیکون برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود که یکی از مهم ترین آن ها، ساخت قالب سیلیکونی است. قالب های سیلیکونی مقاومت بسیار بالایی در برابر دما دارند و به راحتی تغییر شکل نخواهند داد. طول عمر قالب های سیلیکونی بسیار بالاست و به راحتی می توان آن ها را تا چندین سال مورد استفاده قرار داد.

از مزایای استفاده از سیلیکون قالب سازی می توان به امکان تولید قالب های باکیفیت و مقاوم با تنوع بسیار بالایی کرد. چون سیلیکون انعطاف پذیری بالایی دارد و مانند یک مایع سفت شونده عمل می کند، می تواند برای ساخت انواع قالب برای هر شکلی مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی ساخت قالب سیلیکونی هزینه های کمتری را برای ساخت قالب های مختلف به دنبال خواهد داشت.

استفاده از سیلیکون قالب سازی

کاربردهای مختلف سیلیکون قالب سازی چیست؟

سیلیکون قالب سازی می تواند برای ساخت انواع قالب های سیلیکونی مورد استفاده قرار گیرند. سهولت در استفاده از قالب های سیلیکونی باعث شده است تا بتوان این قالب های باکیفیت را برای ساخت انواع محصولات مورد استفاده قرار داد. بنابراین، کاربردهای زیادی برای قالب های سیلیکونی وجود دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در صنعت شمع سازی
  • استفاده در هنر رزین اپوکسی
  • استفاده برای ساخت محصولات گچی یا پلی یورتانی
  • قابل استفاده برای ساخت سنگ مصنوعی
  • قابل استفاده برای ساخت انواع قالب ها و کفی های زیر کفش
  • قابل استفاده برای نمونه برداری از شرایط پاهای فرد برای ساخت قالب کفش
  • قابل استفاده برای ساخت انواع محصولات برای نوزادان مانند شیشه شیر و پستانک
  • و ...

نحوه خرید و استفاده از سیلیکون قالب سازی

سیلیکون های قالب سازی موجود در بازار در بسته بندی های بسیار متنوعی به فروش می روند. در حال حاضر، امکان خرید این قالب های سیلیکونی از بسته بندی های 1 کیلویی تا بسته بندی های 25 کیلویی برای افرادی که در حوزه ساخت قالب های سیلیکونی فعال هستند، فراهم شده است. پس از خرید سیلیکون قالب سازی می توان بر اساس نیاز از این سیلیکون ها جهت ساخت انواع قالب استفاده کرد. این سیلیکون ها پس از اینکه به مدت 3 الی 4 ساعت در دمای محیط باقی می مانند، جامد می شوند و شکل قالب نهایی را به خود می گیرند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در پاسخ به سوال سیلیکون قالب سازی توضیحات مختلفی را به شما ارائه کنیم. سیلیکون قالب سازی نوع خاصی از سیلیکون است که به دلیل داشتن خصوصیت جامد شونده در دمای محیط، می تواند برای ساخت انواع قالب مورد استفاده قرار گیرد. قالب های ساخته شده با این سیلیکون ها، مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش، مواد شیمیایی و حرارت دارند.

اطلاعات زیر بسیار مفید است ، جهت مشاهده روی مطلب مورد نظر در لینک پایین کلیک کنید : 

رزین اپوکسی

قیمت رزین اپوکسی مخصوص چوب

قیمت رزین اپوکسی نیمه غلیظ 

قیمت رزین اپوکسی رقیق

قیمت رزین اپوکسی هنری و زیورآلات

قیمت انواع قالبهای سیلیکونی مخصوص رزین 

قیمت انواع قالبهای فلزی جواهرات

قیمت انواع خرج کارهای جواهرات

قیمت انواع قالبهای چوبی مخصوص رزین اپوکسی

قیمت انواع رنگ های اکریلیک

قیمت رنگ های پودری صدفی

قیمت پودر شب تاب

قیمت انواع ابزار رزین

قیمت انواع رنگ پبگمنتهای اپوکسی

قیمت سنگ های کریستال شیشه ای

قیمت فندک و تورچ مخصوص حباب گیری رزین

قیمت موتور ساعت مخصوص ساخت ساعت

قیمت چوب گرد خام مخصوص ساخت ساعت

قیمت ترازو دیجیتالی 

قیمت آنتیک های فلزی و غیره

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا